Bycie obecnym w Google Moja Firma to istotna część każdej strategii SEO. Ale w jaki sposób, właściciel jednego biznesu w wielu lokalizacjach, może mieć pewność, że po zrobieniu takiej wizytówki nie spadnie w wynikach wyszukiwania?

 

Google Moja Firma

Google Moja Firma (GMF) to narzędzie, które uruchomiono w 2014 r., by lokalne firmy mogły być łatwiej odnajdywane przez wyszukiwarkę. Poza tym właściciele są na bieżąco z opiniami klientów, a także łatwiej przeprowadzają analizy interakcji takich jak kliknięcia, wyświetlenia, połączenia telefoniczne czy prośby o wskazówki.

Dziś, dobra pozycja w wykazie GMF, to ważne źródło ruchu oraz przychodów dla przedsiębiorców. Co więcej, staje się to wyjątkowo istotne w przypadku firm konkurujących o słowa kluczowe charakterystyczne dla danej lokalizacji.

 

Ważne dla SEO

Od kiedy Google zmniejszył  liczbę wyników lokalnych  z 7 do 3, bycie jak najwyżej w wynikach wyszukiwania stało się dla firm jeszcze ważniejsze. Pozycja jednego z trzech, przynosi więcej ruchu na stronie niż kiedykolwiek przedtem.

Oznacza to, że walka o czołowe miejsca jest bardzo zacięta, i każdy błąd może sporo kosztować. Szacuje się, że z powodu brakujących lub sprzecznych informacji odnośnie działania GMF, przedsiębiorstwa tracą łącznie ok. 10 mld dolarów rocznej, potencjalnej sprzedaży.

Optymalizacja wizytówki GMF dla firmy z wieloma lokalizacjami to spore wyzwanie – każda filia firmy to inne dane kontaktowe i inny adres. Zatem, w jaki sposób przekonać Google, że nie udzielamy sprzecznych informacji w swojej wizytówce GMF?

jeden biznes w wielu lokalizacjach

 

Pierwsze kroki

Na szczęście Google respektuje taki stan rzeczy, i możemy zgłosić informacje o wielu lokalizacjach jednej firmy. Jednak trzeba spełnić klika warunków:

  • mieć co najmniej 10 lokalizacji
  • nie świadczyć usług biznesowych
  • nie posiadać agencji zarządzającej kilkoma klientami

 

Zoptymalizuj swoją wizytówkę

Po zgłoszeniu swojego biznesu w GFM, zapoznaj się, jakie dodatkowe warunki należy spełnić, by pojawić się w “pierwszej trójce” wśród lokalnego wyszukiwania.

Najważniejszą rzeczą jest spójność informacji i danych, widniejących na temat naszej firmy na wszystkich stronach i serwisach, w których figurujemy w internecie – przede wszystkim, na naszej oficjalnej stronie, Facebooku, serwisach typu Panorama Firm, itp.

Dlaczego to takie istotne? Ponieważ boty Google indeksują wszystkie te strony, i gdy napotkają informacje o naszej firmie, porównają je z tymi umieszczonymi w GMF. Każda nieścisłość i różnica danych, może spowodować spadek w rankingu.

 

Jak zapewnić dokładność pomiędzy swoimi lokalizacjami?

1. Zweryfikuj wszystkie lokalizacje swojego biznesu używając pojedynczego, unikalnego konta GMF.

Upewnij się, że wszystkie zduplikowane konta, które mogły być utworzone przez innych pracowników są usunięte.

2. Upewnij się, że nazwa firmy, adres, i numer telefonu, są identyczne wszędzie, gdzie pojawiają się w internecie.

Najprostszym sposobem jest skopiowanie danych swojej firmy ze strony GMF, i wklejenie ich w miejsca, w których mają się pojawić się w internecie.

3. Zoptymalizuj lokalizator sklepu w swojej głównej witrynie, aby boty Google mogły go indeksować.

Google uważa, że nasza witryna jest najbardziej rzetelnym źródłem informacji o naszej firmie, dlatego sprawdza ją w pierwszej kolejności.

4. Użyj landing page do każdej ze swoich lokalizacji.

Dzięki temu każda strona ma unikalne odniesienie, oddzielne informacje “O stronie”, osobne dane teleadresowe, co może indeksować Google.

5. Sprawdzaj statystyki swojej firmy na GMF. O tym jak to zrobić, napisał Seweryn Pietrucha na blogu Pierwszy na Mapie.

 

To najważniejsze informacje na temat jednego biznesu w wielu lokalizacjach, podpiętego pod GMF. Więcej wskazówek znajdziesz na stronie Google Moja Firma.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge